iMBobo

belog tarzan gilak

Wednesday, May 4, 2011

muet oh muet.

hee aku gembira,happy dan bangga. mesti korang heran kan kenapa lah aku ni tibe2 je happy semacam padahal semalam marah bagai nak rak. sebenarnye cengini ceritanye, harini turn aku pulak speaking untuk MUET. mula2 memang takut gilo lah. mase examiner tu suruh kteorang cari point tu aku memang rase gelabah dan rase 2minit untuk cari idea memang tak cukup. bile examiner tu suruh aku start speaking dan aku start dengan confident+terketar-ketar. tapi alhamdulilah aku dapat elaborate sume point yang aku ade dan aku tambah sikit point yang on the spot datang. huu selamat.

dah selamat speaking secara individual, kteorang kene buat group discussion pulak. hish memang agak terketar aku. yelah mane taknye aku ni nervous sebab aku takde self-confident. tapi setelah mencuba mencelah, semangat tu datang dengan sendirinye. dan idea aku datang mencurah2. mesti dorang terkejut dengar yg aku boleh cakap kan? sebab aku selama ni diam je time MUET. haha happy nye :)

dah abis tu, examiner tu comment lah pasal kteorang. aku BANGGA weh! examiner tu cakap " your point is quite good and no problems with your language". then examiner tu cakap kteorang ni bagus secara keseluruhannya walaupun partners aku ade terkojol sikit. alah sikit je, takpe. kalau kte nak perfect je bukan manusia lah tu kan.
aku memang bangga dengan diri aku sebab dapat buat dgn agak baik dan aku PUAS dapat buktikan kat "minah" yg pandang rendah kat aku selama ni.


Kalau sudi silalah komen dan click Google +

0 sayang cik singe:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.