iMBobo

belog tarzan gilak

Tuesday, May 3, 2011

perlu ke sikap PERKAUMAN?

kali ni aku nak share something yang agak serious. bukan aku ni nak berlagak pandai politik tapi ade sorang budak dlm class aku ni memang perkauman dye mmg hebat lah. dye mengaku sejujurnya kat aku yang dye memamng BENCI MELAYU. agak kuang ajar kan. tapi aku terima je pendapat dye dan aku tanye la nape dye benci kat melayu2 ni. pastu dye cakap lah yang dye benci melayu sebab Malaysia ni tak adil. dye mempertikaian kenape orang Melayu dapat hak keistimewaan tp orang India tak dapat. dan dye jugak ngaku yg dye ni PEMUDA HINDRAF! dye nak kerajaan Malaysia ni hapuskan sistem kouta yang dye rasekan sistem yg bodoh. dye gak mengungkit pasal zaman nak tuntut merdeka. yelah dulu kan British letakkan syarat satukan semua kaum  dulu baru bleh dpt kemerdekaan lebih awal. so dye nak masyarakat India ni dapat hak yg sama rata mcm org Melayu, aku rase lah baik dorang terus mintak taraf dorang diangkat mcm Sultan baru lah berbaloi dorang nak merusuh bagai. betul tak?

hish tak bersyukur langsung kan manusia mcm tu. pelik lah kenapa nak kene berfikiran negatif kat Malaysia ngn orang Melayu sampai macamtu. memang tak patot kan. kalau macam tu sepatutnya Tanah Melayu mase dulu patut diubah jadi TANAH INDIA lah kan.

lagi satu, aku try lah tanye dye ape yang dye rase kalau aku sbgai ORANG MELAYU yg mentadbir negara dye,iaitu INDIA. korang nak tau ape jawapan dye? ______________ senyap tanpa jawapan. so korang rase ape yang dye nak jawab? korang fikirkan lah ye.

p/s: tak perlulah nak bersikap perkauman sangat kalau korang tak hebat mane pun. ingatlah yg Malaysia ni dah cukup bagus,aman dan baik untuk kte tinggal sampai sekarang. pernah ke korang dengar orang nak pergi keje kene tembak dengan pejuang radikal mcm negara yg bergolak lain. tak penah kan? so bersyukurlah ye 



Kalau sudi silalah komen dan click Google +

0 sayang cik singe:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.