iMBobo

belog tarzan gilak

Tuesday, May 3, 2011

berlagak KAYA, berlagak PANDAI - itulah orang yg 'BERUSAHA'

aku memang cukup marah harini. nak tau sebab ape? haa meh sini aku nak cite. harini sesetengah budak class aku kene SPEAKING untuk MUET. mula-mula eika je yg tanye kat 'minah' ni susah ke tak. pastu dye jawab dengan ayat "USAHALAH". ok tu tak menimbulkan kemarahan sangat. pastu kteorang tanye lah budak2 yang memang pandai english, sume cakap agak susah sbb kebanyakan soalan tentang politik dan ekonomi. susah kan?

haa ni yang nak dijadikan cerita nya 'minah' ni tibe-tibe je datang kat aku then cakap "faridah, BERUSAHA tau". perggghhh perli aku baik punye. dye cakap macam dye dapat band 6 je sebelum nih. even aku ni bodoh sekalipun, takpayah lah nak hina aku sampai macam tu. jatuh maruah aku, dah lah dye cakap dalam class. memang terasa gile. kalau dye tak sebut nama aku takde lah rase terhina sangat ni memang terang tang tang dye sebut nama aku dengan nada sinis. hish sedih sungguh. yang membuat aku bertambah marahnye, 'minah' yang memperli aku ni lagi rendah intelektual-nye dari aku. dalam sume subject lah. markah dye mmg takleh nak beat aku punye. macam langit dengan bumi, korang faham tak. tapi dah dlm diri dye diselubungi perasaan bajet pandai, dan juga bongkak, itulah yg terjadi.

'minah' ni memang dah lame aku observe perangai dye. dan secara keseluruhannya(ececeh bajet buat karangan) aku dapat nampak yang 'minah' ni memang berlagak. nak tau ape buktinye lagi? haa sebelum ni 'minah' ni penah gebang2 cakap dye ade kereta besar lah bagai. konon ayah dye suruh dye drive pegi sekolah bawak VELFIRE. besar kan kereta tu kalau setakat nak pegi sekolah je. kelakar kelakar. lepas tu dye asyik bercerita yang ayah dye belikan kereta KANCIL semata-mata nak bagi dye drive sendiri. heh agak bercelaru kan dye nih. kejap VELFIRE kejap KANCIL. aku tak kesah lah dye nak bawak keta besar ke kecik sbb tu bukan keta aku pun kan. tapi aku memang tak berkenan dengan perangai berlagak dalam mcm2 hal! annoying kan?

sebenarnya aku agak terkilan sebab aku,eika dan zaty banyak backup 'minah' ni tapi mcm ni yg dye balas kat aku. MACAM MELEPASKAN ANJING YANG TERSEPIT kan?

Kalau sudi silalah komen dan click Google +

0 sayang cik singe:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.