iMBobo

belog tarzan gilak

Friday, May 18, 2012

Follow, UNFollow dan Follow balik? ape kejadah?

haha title tu macam haremm sikit. ayat agak tunggang langgang. harap2 korang faham ape yang aku cuba sampaikan tu ye.

okey, aku nak tanya pernah tak korang perasan yang jumlah follower blog korang tibe-tibe je berubah? dan tak lama lepas tu korang nampak ada sorang yg pernah follow blog korang satu masa dlu berada di kalangan follower terbaru blog korang? ( faham-faham je la tatabahasa aku ni ehh).

Cerita pertama
Actually ada la dalam beberapa minggu yang lepas aku terperasan ada sorang blogger ni yg dulunya pernah follow blog aku kembali mengfollow buat kali kedua. huh adakah dia buat blog lain? # aku tertanya2.

bile aku check punya check. yeah. dia memang takde buat blog baru! maybe dulu dia unfollow blog cabuk aku ni. tapi kenapa dia perlu FOLLOW balik? kenapa? kenapa dan kenapa? haha

hehe klau aku mention blogger tu maybe ada sesetengahnya kenal. sebab dia dlunya selalu anjurkan segmen dan selalu amik tempahan mengedit blog orang. so kompem la ada sekelumit umat manusia yg akan kenal dia kan?

Cerita kedua
huhuhu benda ni bukan berlaku dalam blog aje, dalam Google+ jugak ye. tapi ni blogger lain pulok. dlu kemain dia follow aku. tp disebabkan G+ ni aku xberapa layan, tu yg xperasan pape perubahan. tup tup je aku dpt notification;
blah blah blah is added you back 


wahaha kan dh kantoi busuk sayang oi. tolonglah.. blogger pemes pun xde la dok follow, UNfollow pastu follow balik okey. tak percaya? tanya dorang sendiri.

jujurlah, aku xdelah berkira kalau korang taknak follow blog aku. kalau boleh biarlah ikhlas bile nak mengfollow tu ye. nanti kompem perkara macam ni tak kan terjadi. 



p/s: aku saje melambatkan post entry ni sebab aku taknak la korang dapat meneka siapa blogger 'terbaik' tu
Nota Mintak Pelempang : aku memang jarang Follow blog orang, tapi selalunya aku akan subscribe, ingat link blog ataupun bookmark je link blog tu kalau aku suka. dan aku TAKKAN follow blog tu kalau aku tak ikhlas (dipaksa).

Kalau sudi silalah komen dan click Google +

28 sayang cik singe:

Anonymous said...

sokong.
entah apa2lah. alahai.

Munirah Kadir said...

setuju....kalo x ikhlas,wat pe nak follow balik :)

salam perkenalan

Unknown said...

x pernah pulak terpikir ader yg cenggitu

rAIHan said...

nseb tak prnah buat..haha..tak rugi pon klu kita follow org. klu dia tak nak follow balik terpulang lah..good point dear~

Just Mini Love said...

ish2.. siapakah gerangannye...

Bobo said...

sabar2.. kekadang ia tak seperti yg kita sangka.. sebabnya, mungkin blogger tu ade 2 atau lebih akaun yg handle blog dia, mungkin itu email kedua dia..

<------ ada 3 email handle blog iMBobo tu, memang kekadang tu ade "terfollow" blog 2 kali sebab guna akaun gmail yg berlainan.. :)

Hanie Dew said...

mungkin email dia ada masalah.kot kot kene hack? tak pun dia tukar email baru ke. pernah terjadi kat tu beb.

aku & jue pun tak amal u folo i folo. mcm tak praktikal je. kita lebih hargai commentators more. yg baca entry yg kite hasilkan setelah berhempas pulas henpas badan hempas segala galanya la.

Unknown said...

mungkin dia baru perasan blog zuwa dah mantap kut :)

chentaa said...

nice blog.. done following you.. do follow me back can?

Unknown said...

Sokong sesangat . Dorang kata da follow , pas uh tetiba dorang unfollow balek . Macam otak mereng je

Lady ★ Hanna said...

hahaha ;) mmg da lumrah dalam blogging kn.. dulu mmg da bese kne ;) skunk nie just follow yg menarik n ikhlas je ;)

Abu Bagi said...

macam mana dia blh unfollow, belh er unfollow blog.. aku tak pernah lagi jumpa butang tu.. hahahaha.. mugkin sbb aku tak kesah sgt kot tang u follow i follow.. tp follow, pastu unfollow pastu follow balik tu mmg pelik..hahaha

tag G+ macam macam.. ramai yg tak reti sgt guna lagi..ke dia tertekan circle yg lain..kan.. pastu dia tengk eh, ini tak masuk circle lagi ni.. terus dia circle dalam geng blogger...positive je la hahahaha :)

Unknown said...

ala terasa pulak aku. aku follow kau balik deka google+ itu pun sebab google lama dah delet :((

wehh! fb aku x leh on! :(

Unknown said...

@EYFAalias

bukan kau la makcik.. tp kalau kau dh delete acc lama dia xkan keluar notification mcm ni;

"bla bla bla is added you back."

so mmg nampak bebenor org tu follow, unfollow then follow back syg. kalau buat acc lain xkan keluar noti mcm tu la syg

Zul De Alexis said...

serius blog sm pon penah jd benda tu..sm tengok owg yg sama follow.. terus sm wat x layan jew..sebab bengong main follow n unfollow

Anonymous said...

awakkk.
jangan lupa follow saya tauuu?
*paksa*
hehe
:P

Sarah Mnasir said...

ara pun pnh jadik mcm ni.. tpi paling ketara kt twitter la skrg ni.. hehe.. xphm gak pa motif folow unfolo folo unfolo :D

kotak bulat said...

Dulu perasan gak bile ad owg unfollow.tp sb da jarng update blog, da xperasan da

eZmALiZa said...

bende ni salu jadi kat kite dalam twitter...entah hape2 je...jap follow, jap unfollow..

Anonymous said...

Xda follower lagi..

ZULHILMI TEMPOYAK said...

if i`m not mistaken la kn.. twitter skrg mmg bingai sket..

kang2 dia terunfollow sndr..

Azzah said...

azzah pun da x kesah sape unfollow..sbb mmg azzah jarang follow org skrg..google+ lagi la,x bukak pun.

Unknown said...

@zulhilmi tempoyak

im not talking about twitter. dan aku memang xreti gune twitter dan acc twitter langsung xactive. haha

Tinta Lana said...

Salam..akak pernah gak go through benda ni..unfollow..tpi tak pasan la kalau dia follow balik ke tak.. lantak ko le kan,hahaha.

Sebab tu la kena tnya nawaitu bila buat sesuatu..sekecil2 perkara, mcm follow blog org pun, kena tnya, kenapa aku nak follow?sebb nak dia nak follow aku gak ke..bila buat sebab terpaksa, takda ikhlas, mula la jadi benda2 pelik camni.

aliza said...

akak bukan unfollow tapi terfollow dua kali... x ingat le dah follow ke belum, alang2 terklik, akak teruskan jer le..

Unknown said...

ite pening la dgn gugel plus tuh...heheh

Anonymous said...

ooo wujud gak eh org2 yg camni???
setuju sgt!! klu tak ikhlas, takyah la follow kan.. nanti takyah sebok nak unfollow

aindzaya said...

kalau kita mmg setap la jugakkan..tp dorg pun ada hak gak nak follow memana belog..tp klau kes camnie..dorg nak kan perhatian kowt..sbb org yg dia follow ta pernah pegi belog dia...ehhh.....erkkk...macam2 pesem peragai la..

"Alhamdulillah. ramai sebaya ain dah berkahwin seawal 20 tahun. Bangganya ain ❤ ".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.