iMBobo

belog tarzan gilak

Monday, June 13, 2011

Gejala "follow you, FOLLOW ME BACK" yang merimaskan


 kawan-kawan, kali ni aku nak sentuh sikit pasal terms "FOLLOW YOU, FOLLOW ME BACK". actually pada mulanya aku tak berapa kesah sangat pasal benda nih. tapi sorry to say lah yang ayat tu agak annoying lah sayangs.  aku tau some blogger guna terms ni untuk tambah follower kan. itu aku faham tapi korang boleh faham situasi aku tak?

serious aku cakap aku agak tak kesah kalau seseorang tu ajak aku follow blog dia, janji blog dia tu ada content yang best dan menarik. tapi aku agak menyampah sikit kalau orang yang suruh aku follow balik ni blognya hanya cerita pasal kehidupan dia atau boifren dia je. aku tau aku pun ada post2 macam tu, tapi hanya pada permulaan aku buat blog je kan? dan sekarang aku ada jugak post benda2 bodoh tapi takde lah dalam setiap post.

aku cakap secara jujurnya aku akan follow sesuatu blog kalau blog tu ada something special macam kisah2 pelik, info2 penting atau resepi yang best. aku ni agak tension sikit kalau tengok blog yang serabut dan loading-nya lama nak mampus! ohh kalau macam tu memang sah2 aku tekan [X] je. sorry lah ye. sebab aku ni manusia biasa dan korang kenalah ingat yang limit untuk follow blog orang hanya 300 blog je. takkan lah aku nak unfollow blog2 yang ada benda2 best semata-mata nak follow blog anda2 yang hanya membuatkan aku sakit mata. harap maaf ye.

dengan ini aku nak tegaskan bahawa NO MORE FOLLOW YOU, FOLLOW ME BACK dalam blog nih. boleh nak suruh aku follow balik, tapi aku akan teliti content korang dulu dan barulah aku akan follow ok. so kepada blog2 yang aku tak follow tu sorry ye.

sorry lagi sekali aku ucapkan sebab ni hanya pandangan aku. korang boleh UNFOLLOW aku kalau korang tak puas hati dengan aku. sebab aku tak pernah memaksa orang follow aku, aku hanya guna terms"kalau sudi" sahaja masa berblogwalking. kbai. sorry sebab aku terlebih jujur :)

Kalau sudi silalah komen dan click Google +

16 sayang cik singe:

Cik Kay Jue said...

adakah sy tergolong dlm entry diats??

Unknown said...

@Cik Kay Jue

ohh you're not lah sis. no need to terasa sebab sy ingat lagi yg awak guna terms "kalau sudi".am i right?

raima said...

kdg2 raima mcm redha je kne cmtu, kikiki

Unknown said...

@raima

hoho kadang2 memang nak redha tapi ada yang asyik memaksa je. tak reti menyempat. hee :) laser sungguh kan entry nih

Anonymous said...

Sis , termasuk saya ke ?

halidaRahman said...

oh setuju lah sis. smpai 3 4 kali habaq yg dah folo, tp atc sy x interested pon nak folo blog tu. hehe ;)

my rule is, you visit mine, and i'll visit yours ;)

pangkah kepada : i folo u, u folo me back ;) haha !

Unknown said...

@Mithra

tapi awak tak memaksa kan? haa so tak termasuk lah tu :)

Unknown said...

@тαк кenαl мαкα тαк cнεηтα ™

ohh yeke :) tapi kalau blog tu memang follower tak ramai, sy akan follow sebab dulu kita pun pernah cmtu kan. desprate nak follower. tapi jgn memaksa lah kan kan kan

halidaRahman said...

ye. dulu masa baru2 lagi kan ? haha ! suma org pon gilakan folower bila baru bloging. tp sy suka blog yang ada tuto dan comel :)

Unknown said...

@тαк кenαl мαкα тαк cнεηтα ™

yup2. tapi kan dulu2 masa sy bru blogging, sy tak bw pun. sebab tak tau sgt kan. tapi alhamdulillah lah baru 5bulan blogging sekarang nih followers pun byk. even tak se-femes blogger lain tapi boleh la kan. sy newbie je ni

Anonymous said...

@faridah nazurah

Hihi , okay :) Kalau ade masa , visit lah blog sye . Kalau sudi , follow sekali :D

Azeda Ahmad said...

dtg cini..wahhh..agak gns yee entry tue..mesti ramai tersa..pape pon kite x leh wat pape..hak masing2,,,kite nk follow kew x it's depend..

Unknown said...

@Mithra

of course lah dtg2 singgah. kita ni sama2 blogger, so kne lah berbaik2 kan. even tak memfollow still bleh kwn kan

Unknown said...

@nana89

yup sy tau mesti ada yang sentap tapi kene faham sy jugak. blog yg sy follow dh nak smpai 300 dah. nak unfollow tp kesian lak.

Anonymous said...

Yup , betul tu :)

Anonymous said...

heeee btoi3!!~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.