iMBobo

belog tarzan gilak

Monday, August 22, 2011

Segmen Hira : Aku reti memasak, kau reti?


ohh yeah,, ni segmen yang aku tunggu2 kan. memang dah lama aku nak join segmen bab makanan ni. aku ni kuat makan tau walaupun badan keding. haha lihatlah perutku :P

disebabkan sebelum ni aku memang belajar masakan timur dan barat, so aku memang boleh memasak. korang tak percaya aku reti masak? haha bukan korang je yang tak caya. orang sekeliling aku pun was2 bila dengar aku ni budak masakan. tapi serious aku memang reti masak.

masakan yang pernah aku belajar kat sekolah dlu:
<Makanan Barat>
1. sirloin steak with black pepper sauce

<Makanan Melayu>
2. Kuih Bakar

3. Rendang Tok

<Makanan India>
4. Payasam

<Makanan Thailand>
5. Tom Yam

tapi dalam banyak2 yang aku belajar, aku lagi suka masakan yang aku main taram je bahan2nya.nak tau apa?
6. Spagetti

haha mesti korang tak percaya lagi kan? tapi kalau aku cakap aku reti masak megi korang percaya tak? hehe sapa nak aku masak untuk korang? angkat hidung cepat. hee :)

p/s: semua gambar2 ni aku google je. tak salah kan?

Kalau sudi silalah komen dan click Google +

9 sayang cik singe:

Solihahazahar said...

perghhhh sedap gilakk !!

Fyza Lovato said...

sy lagi memalukan..masak pon xreti..hahaha

jalan2 n follow :)

Unknown said...

@Solihahazahar

haha meh2 rasa air tangan sy :P

Unknown said...

@FyzaLovato

takpe nanti boleh belajar. dlu sy belajar pun dari zero gak. so good luck !

Rean said...

huhaiii.. pandai masak western tuuu.. bahagia cik abg dpt calon isteri mcm ni, nak makan western tak payah buang duit, masak je kat umah hehehe..

Unknown said...

@iMBobo

haha rugi kalau dia tinggalkan sy kan?

Zahirah said...

ehem ehem. sangat untung sebenarnya. hahaha :D hebat betul~ masuk sekolah masakan ke dulu ni? *cemburu sebenarnya* ahahah :p

thanks for joining~ :)

"Aku"....Nurul Azren said...

ermm, dap nye makan2 tu...

Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


jom sertai contest Cik Reen =>
http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

Unknown said...

@hira

sekolah masak? haha nope! dlu sekolah teknik ERT. amik katering

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.