iMBobo

belog tarzan gilak

Saturday, November 5, 2011

Owl necklace Si Murai Penipu? ehh ada ke?

Korang agak-agak ada ke owl necklace jenama Murai Si Penipu? hisshhh kayo betul kalau aku ada jenama sendiri.. bhahahaha (buat gelak orang kaya).

tak sangka aku semalam ada jugak yang mencari keyword peliks campur kelakar dekat pakcik Google. huhuhu siap cari owl necklace nama blog aku lagi..tapi kan nama blog aku macam terbalik je.. 

haaa nampak kan? macam takleh blah je siap cari keyword tu. tapi aku ucapkan terima kasih la kat sapa yang mencari keyword ni sebab dia seolah-olah mendoakan kejayaan aku ada jenama sendiri je # kembang lobang idung jap



hehehe actually aku ada jugak terniat nak buat business sendiri. tapi tunggulah lepas STPM. lagipun sekarang aku tengah membodek-bodek mama dengan abah untuk menyokong ( bagi duit ). bhahahahaha macam ada je yang nak beli. heee tapi belum cuba, belum tahu kan?


tapi kan aku memang dah start meniaga dari darjah 1 sampai darjah 4 lagi. hehehe tapi dulu-dulu setakat meniaga sticker, buat batu seremban dan gula-gula je. bila dah naik darjah 5 dengan darjah 6, aku dah start jual sulaman nama. ala yang kita guna benang kait untuk jadikan bentuk nama kita sendiri tu. pernah ada tak?


hehehe tapi bila dah naik form 1 sampai 3 aku jadi pemalas. nasib baiklah semangat meniaga aku timbul balik masa aku masuk asrama SM Teknik ERT Setapak. masa kat situ aku siap jual makanan yang dah aku masak. al-maklumlah aku kan budak Katering. lepas tu, aku pun jual topup dan megi. hehehe biasalah budak-budak asrama ni memang pelahap kan. tapi aku ni jenis yang tak berapa suka megi, so aku jual je. 


selekeh gile kan aku ni? ligat je otak aku kalau bab menambah duit poket aku. heee hidup kena pandai, kalau bengap kita takkan berjaya. tapi berjaya ke business kecil-kecilan aku tu? alhamdulillah, laku jugak apa yang aku niagakan. tapi takde la sampai boleh jadi kaya-raya. cukuplah sekadar suka-suka je.


tapi kali ni, kalau boleh aku nak buat something yang lebih serius. taknak la macam dahulu kala. tapi aku takut jugak manalah tau tak balik untung ke kan.. takpe takpe nanti aku akan buat tempoh percubaan dulu. kalau menjadi, aku akan teruskan niat. tapi kalau hampa, maybe bukan rezeki aku. hehehe


Nota Mintak Pelempang : Aku ni dari kecik memang dah meniaga dan dalam otak aku DUIT, DUIT dan DUIT!

Kalau sudi silalah komen dan click Google +

17 sayang cik singe:

Munn Jaafar said...

ok la tu, niada kecik2 nnti lama2 kembangkan la...goodluck =)

Unknown said...

hoho. sama lah kite. ada niat nk buat business online. jom KAWAN BAIK kite jd partner! ahahhaaa

Unknown said...

@Munnafendy

heeee thanks ye :)

Unknown said...

@EYFAalias

kau pun nak ke? jomlah KAWAN BAIK, nanti boleh untung sama2. barulah dikatakan KAWAN BAIK kan?

Unknown said...

majulah murai untuk negara!
eh salah, tu bukan nama owner. haha :D

*good luck :)

Unknown said...

@NZ Diaz

bhahaha murai lah sangat!

Ezad Skytech said...

boleh dikomersialkan brand tu..haha...

DUIT..DUIT..DUIT..da macam Mr Krab da...heee~

Unknown said...

@Ezad Skytech

hahaha kalau guna nama tu jadi brand, kompem takde yg nak beli. heee sy ni mr Krab versi manusia punya

Unknown said...

dari kecik lagi dah sart berniaga! hahaha :)

Unknown said...

Dari kecik lagi dah start berniaga! hahahaha :)

Unknown said...

wah! Tia dah eksaited ni nak tau niaga apa .. hehee

Unknown said...

kalau meniaga share kt bro 50% pegangan heheeee

Sya said...

alah, hsil duit berkat xpe.. haha

Unknown said...

@Ini Kisah Tia

hehehe tak decide lagi, tapi dlm otak ni dah ada perancangan kecil-kecilan

Rean said...

nak beli! tp kena bagi 70% diskaun hahaha

Unknown said...

@iMBobo

bhahaha botak la kepala eden sampai 70% tu..hahahaha

Ku Azhar said...

hehehe kalau nk cari owl neclace bkn kt sini..hehehe kt blog kak anomhamdan la..dia jual :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.