iMBobo

belog tarzan gilak

Thursday, November 10, 2011

Bila si owner online shop mencari masalah dengan si owner MURAI SI PENIPU!

Errr sape perasan yang aku langsung tak blogwalking semalam? hehehe yelah selalunya kalau aku ketandusan idea nak menghupdate pun, aku mesti bw kan? hurrmmm actually aku mengalami ketidakstabilan emosi semalam! nak tau sebab apa? haaaa ingat lagi tak pasal Orang lain bukak bisnes, kau pun nak bukak bisnes  ?

haaa dah ingat kan apa intipati entry aku yang tu.. so barang yang kawan aku order tu baru je sampai, bila dah sampai tu kawan aku tu saje la buat entry untuk mengreview barang dia tu. hahaha actually dia memperli service online shop tu dan aku pun ada tinggalkan komen yang memperli si owner online shop tu. tak sangka pulak dia baca kan?

hahaha bila dah malam tu, tiba-tiba si owner tu nak serang aku dengan menghantar mesej berbaur perli kat phone aku! cehh~ dah tu aku berhajat nak mintak maaf je kat dia. tapi masa aku tengah bukak fb, aku ternampak yang si owner tu dok memperli2 aku lagi kat wall page dia. ohh melebih pulak kau kan perempuan # dalam hati aku berkata.

tak semena-menanya aku terus sound perangai dia yang tak habis2 nak memperli orang je. punyalah panjang aku bagi pandangan aku. dah tu dia boleh pulak cabar-cabar aku untuk copy paste ayat perli dia tu. huhu bagai menyibah minyak ke dalam api minah ni! aku pun dengan rasa nak menangnya aku terus ligat mencari bukti2 dia memperli aku macam2 kat wall. sabar nooo...

hahaha bukan 1 tapi 2 aku bagi ayat dia tu.. yelah, sebab dah 2 kali aku bertanya pasal kelewatan penghantaran barang dia tu. dan 2 kali jugak dia memperli aku. actually banyak je ayat perli2 dia. tapi line berukband ni macam beruk sangat, tu yang susah nak cari banyak2 tu.. tapi dah jumpe 2 tu pun dah boleh dijadikan bukti.

hahaha korang agak2 apa yang dia balas kat aku? haha dia menyalahkan aku sebab kononnya dia takde mention nama aku pun dalam post tu.. ala kalau korang nak perli2 orang, ada ke korang sebut2 orang tu? mesti takde kan. ni dah masuk kes menangguk dalam air yang keruh ni. lagipun dia update benda perli2 tu sejurus aku menanya kat dia. so salah ke aku terasa?

lepas tu dia mempersoalkan kat aku yang aku dah unfriend dia kat fb. cisss~ bila masa pulak aku unfriend dengan sesape ni? tak pernah pulak. kalau korang nak tau, aku ni memang susah nak approve request daripada orang yang aku tak berapa kenal dan aku memang takde add orang pun kat fb. sekarang pun ada terkumpul 100++ friend request yang aku tak approve.aku sombong? err entahlah...

hehe dah terlari topik pulak kan, okey bila aku terangkan kat dia yang aku memang tak pernah add, approve or unfriend dia kat fb, terus dia marah2 aku. kononnya dia cakap kalau aku tak unfriend dia, macam mana dia boleh add aku.. ahahaha kelakar, kelakar.. kalau orang tak faham bahasa ni memang susah sikit. so aku just approve je friend request yang baru dia buat tu. lepas tu, aku cakaplah yang selama ni aku pernah communicate dengan dia melalui fanpage dia je. official fb dia aku memang tak pernah!

hahaha aku ingat benda tu dah clear sampai tu je, tapi tak! dia pulak mempersoalkan kenapa aku tak terangkan procedure penghantaran kat kawan aku. jujur aku cakap, yang aku memang ada bagitau kat kawan aku tu. tapi dia tetap ada hak nak bertanya pasal penghantaran tu kan? dan sepatutnya dia sebagai peniaga dia memang kena tetap menjawab sebarang kemusykilan orang ramai. betul tak? tapi kenapa dia nak salahkan aku pulak? tugas aku hanya tolong order je.

kelakar tak perangai si badutbodoh owner online shop ni? hahaha serious aku cakap dia memang tak professional! keje nak mengeluh dan memperli orang bila bertanya. bile dia rasa dia dah nak kalah tu, dia boleh cakap yang dia kononnya not well la bagai. hahaha kelakar..

yang takleh blah, bila private mesej kat phone kemain dia kurang ajar dengan aku. bila aku pergi serang kat fanpage dia, dia terus berhemah pulak.. ni lah manusia.. bermuka-muka punya orang!

hehehe dia nak keluarkan ideologi bisness ke? ala aku pun boleh. sebab aku bukan budak sekolah yang boleh diperlekehkan. itulah gunanya Dasar Pengguna Negara ( DPN ). haha tak sia-sia cikgu Pengajian Am aku ajar tentang dasar-dasar dalam negara nih! # sayang gile kat cikgu Rusfa!

korang kalau nak membela hak korang sebagai pengguna dan pembeli, korang kenalah faham benda2 macam ni. kalau tak senang2 je penipu tu nak tunjal2 korang. so jom belajar tentang hak kita sebagai pengguna :)

mak aihhh.. panjang kan entry luahan perasaan ni.. hehe rasa macam kejap je aku menaip. rupanya dah berjela-jela. kesian korang. mesti juling kan? hehe tapi aku boleh kompem bukan semua yang begitu tekun baca entry panjang2 mcm ni.. betul ke idok?

Nota Mintak Pelempang : Si owner tu cakap kat aku, " jangan serik lagi ye beli  dengan i ".. what???? jangan serik? kahkahkah

 p/s: bukan aku dan kawan aku je yang tak puas hati dengan service online shop yang ini, malah ramai lagi yang mengadu si owner ni tak cukup hantar barang.. so korang fikirlah sendiri okey 



Kalau sudi silalah komen dan click Google +

23 sayang cik singe:

Unknown said...

bukan serik je.. blaclist terus dari senarai hmm

cik asam jeruk said...

klo macam tu punye perangai..tak lama la bisnes. cikasam pon penah kena,meniaga online tp mulut macam longkang.customer tnye jawab je la.nk kutuk dlm ati ke ngn kawan2 tanpa kite tau xpe gak..huh..tibe2 emo

Unknown said...

@Bro Ahmad

haha tau takpe bro..

Unknown said...

@cik asam jeruk

hahaha setuju sgt2. tapi jujur sy cakap sikap peniaga ni memang memualkan.. asyik perli2 je

izzati_bloging said...

sumpah serik...terlampo
meluat cheq...

Muiz muimui said...

biaselah orang MELAYU berniaga. mane pernah serius..

Ezad Skytech said...

huuhhh...memang serik la lepas ni nak berurusan dengan orang macam tu...huuhhh~

Unknown said...

@izzati jerr

haha kau lah yg puji2 lambung dia

Unknown said...

@Ezad Skytech

kalau dia offer free pun takkan terima! buruk sungguh perangainya

Unknown said...

sumpah bodoh gila kot. kau nak berniaga lepas tu kau nak kerek2 dengan customer kau? memang mintak maki lah jawabnya. Aku selalu gak beli brg kat online shop, owner tu siap text aku lagi tanya dapat ke tak barang punya nak jaga hati customer.

Orang dah beli barang kau, hargai lah sikit. nak perli jadah apanya? dah namanya customer mesti lah banyak ragam, banyak tanya.

Eeee aii. aku pulak naik geram wehh!

Unknown said...

@EYFAalias

hehe KAWAN BAIK,, aku tau kau mrh gile ni sbb minah tu sound2 aku kan? hehe besar sungguh kasih syg kau kt aku.. hahaha

Ezad Skytech said...

haha....susah la nak maju kalau servis pun macam tu...

Unknown said...

@Ezad Skytech

hehehe tau takpe.. ni la first time terkena dgn manusia mcm ni

Pendamba Mawar said...

boikot2...:)

Ezad Skytech said...

ramai la yang lari lepas ni kalau tahu orang tu macam mana...heee~

Unknown said...

@Ezad Skytech

hahaha entahlah.. tapi yg penting sy memang nak angkat kaki drpd berurusan lagi dgn dia

Rean said...

bakor je eh, letupkan je dia tu haha..eh,jgn2..kesian plak member baru belajar buat bisnes kot huhu..

Unknown said...

@iMBobo

hehehe ntah.. tapi dia gebang2 yg dia dh start niaga dari umur 16 tahun.. bhahahaha

Anonymous said...

sabar jelah perangai camtu..


tu antara cabaran kalau ada shop on9

kotak bulat said...

kb baca smpai abis..ehhehe...


err.. letak dia dalam tapauwer, bomkan je! ahahha... jgn bg org lain beli kat dia

Unknown said...

@kotak bulat

wahh terharu~ hehehe xnaklah try cara KB.. bazir je tapauwer nanti.. hahaha

aamalinaazman said...

huwaaaaaaaaa
mang x mo langsung dh beli kot kalo cm tu

aihh..kalo dh niage tu buat la cr niage kan

hehehe

izzati_bloging said...

hahaha..bgus btoi cara KB..
mcm kata murai gak reverse psychologi.. hehehe ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Herbalife Form ( for serious buyers)

Name:
Email Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kuala Lumpur
Selangor
Melaka
Johor
Perak
Pahang
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Improve Health
Improve Energy
Improve Skin
Earn Extra Income
Extra information that can help me to guide you.

Get your own free form like this one.